חוות דעת רפואית לבית משפט

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מגישים תביעות לביטוח לאומי היא פציעות ונזקים אורתופדיים. כמו בכל תביעה, חוות הדעת , במקרה זה , של רופא מומחה בתחום האורתופדיה, יכולה להיות קריטית להצלחה בזכייה בתביעה ובקבלת כל הזכויות המגיעות לנו

מהי חוות דעת אורתופדית?

זהו בעצם מסמך רפואי אותו ממלא רופא מומחה שהתמחותו היא בתחום בו מוגשת התביעה, לצורך העניין, תביעה בגין פציעה אורתופדית. התביעה מוגשת לגוף משפטי שמייצג את הארגון אותו אנו תובעים ולכן חשוב שמי שממלא אותה יהיה מומחה מקצועי שיוכל להביא הוכחות והמלצות בתחומו. תביעה יכולה להוביל לקבלת פיצוי כספי במקרים מסוימים ואילו במקרים אחרים, לאחוזי נכות שגם להם משמעות כספית. חוות הדעת הזו מסבירה ומספקת פרטים לגבי הבעיה האורתופדית , את פרטי האירוע שהוביל לאותה בעיה לטענת המטופל ותובנות רפואיות לגבי תוצאת הפגיעה –  אם נכות או פגיעה בתפקוד , זמנית או קבועה. חוות הדעת נחוצה כדי שהמוסד שמקבל את התביעה יוכל לשקול אותה ברצינות ובצורה מקצועית.

חוות הדעת האורתופדית המשפטית נחלקת לשני סוגי חוות דעת:

חוות דעת משפטית הכוללת את כל האינפורמציה לגבי הפגיעה, הרקע הרפואי של המטופל, הסבר לגבי האפרשות שיש קשר בין הפגיעה האורתופדית לגבי המקרה שקדם לה. חוות דעת זו היא כמו עדות בבית משפט וניתן להשתמש בה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ועוד.

הסוג השני של חוות דעת הוא חוות דעת להערכת נכות. מסמך זה אינו משפטי אבל הוא כן מספק הערכה לגבי הקשר בין האירוע לבין הפגיעה האורתופדית שנגרמה ודרכו אפשר בהחלט להעריך את הסיכוי לקבלת אחוזי נכות או פיצוי כספי

מה כוללת חוות הדעת?

חוות הדעת חייבת לכלול קודם כל פירוט לגבי המקרה שלדעת התובע הוביל לפגיעה/פציעה האורתופדית. תיאור המקרה חייב להיות מפורט מאד עם כמה שיותר נתונים הכוללים זמן, מקום, משך המקרה, אנשים מעורבים, והוכחת הקשר הסיבתי בין האירוע לבין הפציעה.

הדבר השני שחייב להיכלל בתוך חוות הדעת הוא פירוט של הבדיקה הקלינית שנעשתה וכן מסמכים ותיעוד רפואי לגבי המקרה. התיעוד צריך להגיע מרופא שטיפל בתובע, מבית החולים במידה והיה מאושפז ומכל מוסד רפואי שבדק את המטופל. לבסוף המסמך צריך לכלול את האבחנה של נותן חוות הדעת, ממה בעצם סובל המטופל לדעתו , לרבות המלצות או תובנות של כותב חוות הדעת. התובנות יתייחסו להערכת נכות או אובדן כושר עבודה או כל אבחנה אחרת. ד"ר דרור עובדיה מספק גם אבחון וייעוץ אורתופדי לתחילת התהליך וגם להמשך שיפור מצב המטופל וכמו כן גם להגשת האבחון לבית המשפט.

לייעוץ וקביעת תור חייגו עכשיו
חוות דעת רפואית לבית משפט

אז איך מתנהל התהליך?

כאבי ברכיים – ברכיים פעמים רבות אינן ניזוקות בשל פגיעה ישירה בברך אלא דווקא בגלל מאמץ יתר. ניתן למצוא כאבי ברכיים פעמים רבות אצל אנשים שר

ראשית, התובע צריך לפנות לרופא מומחה שיוכל לכתוב חוות דעת. חשוב מאד לוודא שמדובר ברופא שיודע לכתוב חוות דעת המשמשת לתביעה וכי הוא מקצועי ויסודי מספיק.

הרופא המומחה יקשיב לכל פרטי המקרה, יבדוק את המסמכים הרפואיים שהביא אתו התובע, ובמידה ויש צורך בכך, גם הוא יפנה את התובע לסדרת בדיקות נוספת כדי לקבל סקירה עדכנית של המצב. לאחר שבדק את המידע בכללותו, הרופא יכתוב גירסא ראשונית של חוות הדעת. לאחר שהתובע יאשר את חוות הדעת, הרופא המומחה יספק מסמך חתום וקביל משפטית בו התובע יוכל להשתמש גם הלאה.

צים ומפעילים לחץ על הברכיים.

כאבי שרירים –  אחוז גבוה מהאוכלוסיה , לרבות ילדים, חווה כאבי שרירים. אורתופדיה יכולה לתת פתרון טוב לבעיה 

הגשת חוות דעת אורתופדית למוסד לביטוח לאומי

כשעובד נפגע בתאונת עבודה או שיש לו מחלת מקצוע  (למשל עובד ייצור שאורז מוצרים ויש לו מחלת מקצוע בידיים), חוות הדעת הרפואית היא קריטית כדי שיוכל להימנע מתהליך ארוך וממושך מול המוסד לביטוח לאומי. חוותה דעת יכולה במידה רבה לקצר תהליכים ולגרום לו לסיים את התהליך כבר בוועדה הרפואית הראשונה.

חשוב שחוות הדעת תענה על 2 אלמנטים מרכזיים: ראשית, שתשקף שאכן יש פגיעה שאף עלולה להוביל לאחוזי נכות. ושנית שתוכיח כי יש קשר בין התאונה או המקצוע בו עוסק העובד לבין הבעיה הרפואית -אורתופדית שהתפתחה.

 לסיכום- מומלץ לפנות לרופא מומחה שיודע והתנסה בכתיבת חוות דעת משפטיות. הרופא צריך לספר את הסיפור של התובע בצורה אמיתית ותוך שימת דגש על הפרטים החשובים כדי שיוכל למצות את זכויותיו .  

   

דילוג לתוכן