אבחון וייעוץ אורתופדי

מהי אורתופדיה?

אורתופדיה מטפלת בשברים, נקעים, דלקות במערכת העצמות והשרירים, בעיות יציבה ועמידה כגון עקמת ועוד.

בכל אחד מהתחומים הללו, ישנו רופא אורתופד מתמחה ולכן חשוב לדעת איפה הכאב ובמה צריך לטפל כדי לפנות לרופא שמתמחה בתחום הזה ויוכל לספק לנו שירות מקצועי וסל פתרונות רפואיים שיתאימו לסוג הבעיה.
לא כל אורתופד יכול לטפל בבעיות ברכיים או עמוד שדרה.

כשניגשים לקבל ייעוץ אורתופדי או אבחון של הבעיה הפיזית, חשוב לשאול שאלות ולבדוק מידע ורקע לגבי הרופא האורתופד אליו אתם ניגשים כדי לוודא שיש לו ניסיון בתחום לגביו אתם צריכים את עצתו הרפואית וכן לוודא שיכול לתת פתרונות וטיפול רפואי מתאים. באורתופדיה צריך פעמים רבות לקבל החלטות משמעותיות ביותר כגון האם לעבור ניתוח או לא.

אם מתייעצים עם רופא אורתופד שאינו מיומן או מנוסה מספיק או שאינו מתמחה באיבר ממנו אתם סובלים, יתכן שהייעוץ שתקבלו לא יהיה המתאים והנכון ביותר עבורכם.

דעו שאורתופד יכול בעצם גם לאבחן את הבעיה האורתופדית וגם להציע אופציות טיפול רפואי שיסייעו בפתרון הבעיה. אופציות טיפוליות יכולות להיות ניתוח, שימוש באביזרים אורתופדיים כמו מדרסים למשל, ועוד.

חשוב לדעת שגם אורתופד ילדים ובני נוער הוא תחום טיפול בפני עצמו הדורש התמחות בתחום . רופא שמסיים לימודי רפואה מתמחה שנתיים נוספות בתחום בו הוא רוצה לעסוק ואורתופדית ילדים היא אחד מהתחומים הללו. אין דבר חשוב לנו יותר מאשר הילדים שלנו וברור שנרצה שרק איש מקצוע שמתמחה בתחום ממנו הילד שלנו סובל , יבדוק אותו, יאבחן את הבעיה ויתאים את הפתרון. בריאות הילדים שלנו היא החשובה מכל ונבחר את הרופא שעשה התמחות בתחום אורתופדית ילדים ושיש לו ניסיון מוכח בתחום ולא רק את ההשכלה או ההסמכה. את כל הדברים האלו ניתן ומומלץ לבדוק מראש כדי לא להתאכזב וכדי לשים את ילדינו בידיים הכי טובות שיש

אז מה חשוב לעשות כדי לבדוק האם כדאי לנו לקבל ייעוץ מרופא ספציפי?

בדקו את הרקע של הרופא, איפה למד, מה ההתמחות שעשה בלימודיו ומה הניסיון המוכח שיש לו באורתופדיה וספציפית באורתופדיה של האיבר הספציפי – ברכים, גב, וכדומה.

שאלו איפה עבד ועובד כעת, ומי החולים שטיפל בהם . בדקו גם אם תוכלו לקבל שמות וטלפונים של ממליצים כדי לשוחח אתם טלפונית ולבדוק יותר לעומק את ההתאמה. בסופו של דבר, חשוב גם שתהיה לכם כימיה עם הרופא כי הוא זה שיטפל בכם ויתכן שגם ינתח בעתיד. אל תזלזלו בתקשורת שלכם עם הרופא שאמור לטפל בילד שלכם. אתם רוצים לוודא שתהיה לכם אוזן קשבת ושירות טוב כמו עם כל בעל מקצוע.

לייעוץ וקביעת תור חייגו עכשיו
אבחון וייעוץ אורטופדי

איזה סוגי כאבים יש בגינם כדאי לפנות לאורתופד כדי לקבל ייעוץ?

כאבי ברכיים – ברכיים פעמים רבות אינן ניזוקות בשל פגיעה ישירה בברך אלא דווקא בגלל מאמץ יתר. ניתן למצוא כאבי ברכיים פעמים רבות אצל אנשים שרצים ומפעילים לחץ על הברכיים. כאבי שרירים –  אחוז גבוה מהאוכלוסיה, לרבות ילדים, חווה כאבי שרירים. אורתופדיה יכולה לתת פתרון טוב לבעיה

כאבי כתפיים – הגורם הנפוץ השני בהיקפו לכאבים אחרי כאב גב הוא כאב כתפיים. מפרק הכתף בנוי בצורה מיוחדת שמקשה על הטיפול

כאבי מפרקים – נגרם פעמים רבות מעודף מאמץ שמופעל על המפרקים

כאב גב –  בכאב הנפוץ ביותר